Mail

'Green taxes' are voluntary!

Posted by Graham Thompson — 4 August 2014 at 4:02pm - Comments
All rights reserved. Credit: unknown
It's OK George, it's just the green ones.

There’s been a lot of misleading nonsense in parts of the UK press about energy bills. The Mail, in particular, have reprinted numbers which the Press Complaints Commission had already forced them to correct, then been forced to correct them again, then printed them again. Honestly. I mean, not honestly, completely dishonestly and with intent to mislead, I would imagine, but they really did that.

Adapt and/or die!

Posted by Graham Thompson — 1 April 2014 at 3:12pm - Comments
Abandoned dinosaur museum
by-nc. Credit: Mike Fitzpatrick
Transferrable skills allow you to adapt to a changing job market

The Telegraph and the Mail have both told MPs that they think climate change is man-made.

If this is an April Fool’s joke, I’m not amused, but assuming it’s real, job done, that’s the end of mainstream media denial.

Mail's top climate journalist confesses...

Posted by Graham Thompson — 18 September 2013 at 2:05pm - Comments

The Mail on Sunday has withdrawn claims made by journalist David Rose in last weekend’s edition of the newspaper. Rose wrote that IPCC climate scientists had predicted warming of 0.2oC per decade, but that actual warming was 0.12oC per decade since 1951. Thus, his original headline read: “World’s top climate scientists confess: global warming is HALF what we said”. Except, the IPCC never claimed 0.2oC of warming for that period, they claimed a 0.13oC trend, meaning they were only out by a statistically insignificant 0.01o. Rose got his numbers wrong, he was exposed across the internet and now he’s been forced to retract the claim. Rose regards himself as the great climate truth-teller, sniffing out all and any errors and omissions in the data before splashing them across the pages of the Mail in his own hyper-ventilating style.

                                                                                                                                                       So we wondered how David Rose would report on the revelation that he got his own climate story wrong....

 

Mail on Sunday featuring Time magazine cover

Follow Greenpeace UK